fcb
  • ZHODNOTENIE LETNEJ PLAVECKEJ SEZÓNY 2016
    ZHODNOTENIE LETNEJ PLAVECKEJ SEZÓNY 2016

    Zhodnotenie výkonnosti plavcov Pk Martin v letnej plaveckej sezóne 2016.

     

    Vyvrcholením letnej plaveckej sezóny 2016 bola séria majstrovstiev SR uskutočnených v priebehu júna. Medailové umiestnenia našich ...[celý článok]

  • Výstup na Martinské hole
    Výstup na Martinské hole

    Pozývame všetkých plavcov, rodičov, trénerov a priaznivcov martinského plávania

    na výstup na Martinské hole


    Kedy? : Sobota 9. 7. 2016 o 9.00 hod.
    Kde? : na začiatku prvej ...
    [celý článok]

  • POĎAKOVANIE
    Poďakovanie

    V mene všetkých rodičov a plavcov, chceme touto cestou veľmi pekne poďakovať všetkým trénerom Plaveckého klubu Martin za ich starostlivosť a obetavú prácu v uplynulej plaveckej sezóne.

    Prajeme všetkým ...[celý článok]

  • 1
  • 2
  • 3
Zamrznuté okamihy
Blahoželáme
  • Veronika Paulovičováoslavuje 13. narodeniny (28.07.2003)
Júl 2016calendarcalendar
PoUtStŠtPiSoNe
27282930010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Zabavte sa!
Prečo plávať
Plávanie je ideálna aktivita ako sa udržať fit po celý život. Je vhodné pre každú vekovú kategóriu. Človek ním získa svalovú vytrvalosť a celkovú kondíciu. Je len málo aktivít, ktoré zabezpečia tak komplexný rozvoj celého tela. Pri plávaní je telo v horizontálnej polohe a pravidelné vytáčania do strán rovnomerne rozvíjajú jeho pravú a ľavú časť. Je vhodným doplnkom pre každého kto pravidelne navštevuje fitnes centrum. Plávaním sa dajú dobre precvičiť veľké svalové skupiny, ale taktiež sa precvičia drobné svaly, o ktorých človek nemal ani poňatie. Zanedbané a menej uprednostňované svaly z posilňovni sa plávaním spevnia a zníži sa tak pravdepodobnosť ich zranenia. Tento šport minimálne zaťažuje pohybové ústrojenstvo a preto sa dá označiť za ideálneho kandidáta pri redukovaní telesnej hmotnosti. Telo je nadnášané a kĺby netrpia. Plávanie by sa dalo výstižne označiť za prostriedok kardiotréningu bez nárokov na kĺby. Plávanie je vytrvalostná, aeróbna aktivita. Na to, aby bolo plávanie efektívne, musí byť pravidelné a musí byť vykonávané istou intenzitou. Túto intenzitu je potrebné vykonávať dostatočne dlhý čas. Problémom začiatočníkov je, že sa veľmi rýchlo unavia. Intenzita rýchlo klesá a takéto pasívne plávanie sa dá označiť len za „kúpanie“. Pre zvládnutie dlhotrvajúceho plávania je potrebné sa „vyplávať“ a zvládnuť techniku. Význam osvojenia si techniky je výraznejší ako napríklad u behu. Odpor vody je až 700 krát väčší než vzduchu. Čím viac bude plavec pôsobiť na vodu silou o to mu bude voda klásť väčší odpor. Ďalším špecifikom plávania je, že telo sa tak nezahrieva - nedosahuje teploty ako napr. pri behu. Pri behu je chladenie zabezpečené potením a odvádzaním tepla prostredníctvom vzduchu. Voda obtekajúca okolo plavca odvádza teplo omnoho účinnejšie.
Prihlásenie do intranetu

Prihlasovací formulár

Zadajte Vaše meno a heslo pre prihlásenie

Prihlásiť automaticky pri ďalšej návšteve